Pick of The Week: Julia, Mitt, Barack and me.

Erst neulich haben wir die Minikampagne “The Buffett Rule” vorgestellt. Das hat offenbar so viel Resonanz ausgelöst, dass sie eine ähnliche Initiative zu einem anderen Thema gelauncht haben: Die interaktive Infografik “The Life of Julia” zeigt das Leben einer Frau von Geburt bis Pension und vergleicht die Auswirkungen von Obama’s versus Romney’s Politik. Kurz: Die DemokratInnen bohren weiter in den Wunden der RepublikanerInnen, die mit Gleichbehandlungs- und Frauengesundheitsfragen ja – in policy und politics – ihre Probleme haben. Die Infografik hat ihr Ziel gleich am ersten Tag erreicht: Die Diskussion um das Thema, die eigentlich schon wieder am abklingen war, ist wieder voll enflammt. Die RepublikanerInnen haben den DemokratInnen den Gefallen gemacht, über Julia zu sprechen. Grund genug für Zeitungen wieder über die Dominanz der DemokratInnen in Social und sonstigen Online Media zu schreiben. Unter anderem auch die Washington Post, die yours truly zitiert:
The Life of Julia Shows Obama camps web savvy

Hier das unverkürzte Statement:

The Republicans might win the game on Twitter, but Democrats are killing it with Email – and Email is still the most important channel for voter contact online.

The most important discipline is to translate online activity into offline action – Democrats, especially the Obama camp, can’t seem to be beaten at that. Minicampaigns like “The life of Julia” or the Microsite for “The Buffett Rule,” where you could compare your tax rate to Romney’s, are more than just websites to influence conversation. For online activists, they are small steps in what’s called the “Supporter Journey” – the road a supporter takes in small steps from a “Like” or a click to actual offline action. Some of these Minicampaigns are so successful that the Romney campaign just copies them – Grab a bite with Ann vs. Dinner with Barack.
Overall, the Obama camp is more inclined to try new things – look at their browsersize-responsive website for example. That itself will only get the votes of two or three nerds, but it shows that the campaign is willing to innovate to keep the edge over Republicans online.

That being said, Republicans definetly caught up in the last few years. Initiatives like the annual New Media Challenge the House Republicans are competing in, is a great way to think about integration and increase numbers and engagement. In the end, tho, votes win, not likes.

Dieser Beitrag ist von Yussi Pick

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2 Rückmeldungen zu “Pick of The Week: Julia, Mitt, Barack and me.”

  1. Georg sagt:

    Zu viel Sozialstaat. Die Heritage Foundation versucht bereits den Gegenspin anzukurbeln:

    “Julia is successful, we are told. She succeeded not because of her loving family, a supportive church, strong local ties, or a free economy that gives her opportunity—but because big government maintains a lavish welfare state. She is no ideal American woman.”

    http://blog.heritage.org/a-better-life-for-julia/

  2. Yussi Pick sagt:

    In der Tat. Es ist auch ein gutes Beispiel für den Thursday Tip “Buy your URL” (http://www.usa2012.at/2011/12/22/thursday-tip-buy-the-url/), denn http://www.thelifeofjulia.com gehört nicht der Obamakampagne sondern den Libertären der Reason Foundation.

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